Wizyta Studyjna Letniej Szkoły Młodzieżowych Liderów z programu Równać Szanse

Wizyta Studyjna Letniej Szkoły Młodzieżowych Liderów z programu Równać Szanse

Z ogromną radością gościliśmy w naszym Centrum Społeczności Romskiej młodzież biorącą udział w programie Równać Szanse “Letnia Szkoła Młodzieżowych Liderów”.
Jako partner merytoryczny programu, spotkaliśmy się z ponad dwudziestoma młodymi osobami z różnych regionów Polski i rozmawialiśmy o społeczności romskiej. Wykład dotyczył historii oraz kultury Romów i Romek, a także antyromskich stereotypów, które zarówno kiedyś, jak i teraz, skutkują dyskryminacją społeczną oraz systemową tej grupy. 

Młodzi liderzy dowiedzieli się, jakie postawy można przyjmować wobec wykluczenia i jak wygląda praca w Fundacji działającej na rzecz praw człowieka.

Młodzież liderska podsumowała nasze spotkanie słowami: “Jesteśmy pewni, że to spotkanie z liderami i liderkami społeczności romskiej, którzy prowadzą różne działania na rzecz członków mniejszości, ale i zapraszają do tych działań sąsiednich mieszkańców, pozostawiło w nas wiele ważnych wskazówek, które wykorzystamy w naszej nastoletniej działalności.” Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i życzymy powodzenia w realizacji projektów!

Spotkanie poprowadziły dr. Małgorzata Kołaczek – wiceprezeska FwSD, Paulina Piórkowska – szefowa ds. strategii wsparcia beneficjentów, Patrycja Mroczek oraz Roksana Mroczek – edukatorki, asystentki kulturowe i liderki ze społeczności romskiej. Organizatorami wydarzenia byli Fundacja Civis Polonus oraz Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności. 

Celem Letniej Szkoły Młodzieżowych Liderów RS jest rozwijanie kompetencji liderskich młodzieży związanej z Programem Równać Szanse, takich jak np. umiejętność planowania i skutecznej realizacji działań społecznych, a także pogłębianie ich wiedzy w zakresie edukacji obywatelskiej.

Od 2001 roku program „Równać Szanse” wspiera ciekawe inicjatywy społeczne służące wyrównywaniu szans na dobry start w dorosłe życie młodzieży z małych miejscowości, poprzez podnoszenie ich społecznych i emocjonalnych kompetencji.

Scroll to Top
Przewiń do góry