Roma Studies 2.0: Wykład performatywny – Bogumiła Delimata już w ten piątek (19 kwietnia) o godzinie 15:00 w Centrum Społeczności Romskiej w Warszawie. Spotkaniu będzie towarzyszyć transmisja live na Facebooku.
Postrzeganie romskich twórców i twórczyń przez pryzmat etniczności może być wyrazem strukturalnych nierówności i dominacji stereotypowej, esencjalistycznej narracji. Wprowadzenie intersekcjonalnej perspektywy, w której romska artystka lub artysta reprezentuje wiele tożsamości, spośród których romskość nie musi być tą dominującą, stawia wyzwanie relacjom władzy i normatywnej narracji budowanej przez społeczeństwo większościowe. Celem spotkania z Bogumiłą Delimatą będzie dyskusja nad złożonością możliwych autoidentyfikacji w kontekście sztuki wizualnej i performatywnej.
Bogumiła Delimata to tancerka, śpiewaczka, aktorka, malarka i nauczycielka. Urodziła się we Wrocławiu w romskiej rodzinie o tradycjach muzycznych. Całe życie poświeciła sztuce, z której wyróżnia się sztuka Flamenco z Hiszpani. Mieszka pomiędzy Polską a Hiszpanią, gdzie ponad 20 lat realizuje projekty muzyczne, teatralne i wystawy malarstwa, a tym: “La Bogusha y su grupo” , “A Traves del Humo”, “Deeper Fire”, “Tamta”, “Alurican”, ” Romani Art” oraz najnowszy projekt “Bogumiła Delimata Quantum Experience”. Obecnie kontynuuje tourne po Europie i Stanach Zjednoczonych, współpracując z innymi międzynarodowymi artystami.
Wydarzenie odbędzie się w języku polskim z tłumaczeniem na język angielski. Spotkaniu na żywo towarzyszyć będzie streaming na Facebooku Fundacji W Stronę Dialogu TUTAJ
Roma Studies 2.0
Wykład performatywny – Bogumiła Delimata
19 kwietnia, godz. 15:00 – 16:30
Centrum Społeczności Romskiej
ul. Skrzetuskiego 36a w Wrarszawie
Wstęp wolny
Roma Studies 2.0
Spotkania organizowane w ramach cyklu Roma Studies 2.0 służą tworzeniu dyskursów publicznych i opiniotwórczych inicjowanych przez społeczność romską, ze społecznością romską oraz zaproszonymi przez nas ekspertkami i ekspertkami. Współpracujemy z europejskimi i światowymi ośrodkami akademickimi, edukacyjnymi i kulturalnymi, aby kompleksowo przyjrzeć się różnym procesom zachodzącym w kontekście romskiej tożsamości i przybliżyć je polskiej opinii publicznej.